Bona nit a tothom
Per entendre tot el sistema màgic dels celtes, es fonamental que ens familiaritzem amb la comprensió global de la natura com a tal, o d'altra banda de la mare Terra, que influeix directament amb la psique més profunda del ésser humà, dons els celtes tenien mol clar que la natura formava part d’ells i que ells formaven part, d’un tot, que enllaçava directament amb la complexa xarxa de mons interconnectats, mitjançant un complex mantell o xarxa d’energies, les quals poden arribar a donar o treure la força necessària, senzillament localitzant i tocant ja sigui casualment o expressament un dels punts d'interconnexió.
Quant es treballen aquestes energies i connectem amb la seva lucidesa, no assumirem mai el paper d’un dels deus o deesses, com passa en d’altres practiques màgiques, per posar uns exemples, la màgia Egípcia o en el cas de les practiques màgiques de l'antiga Grècia, en la que els iniciats escollien la deïtat que més els atreia o convenia i a partir d'aquest concepte avançaven i profunditzaven en les practiques màgiques.
En el sistema celta l'únic que s’ha de fer es sintonitzar amb la llum verda o dit també Llamp Verd catalitzador de les forces elementals i al referent de les seves deïtats, d'aquesta manera elles vindran totes soles cap a nosaltres quant o creguin convenien, i no serà exactament, de la manera que nosaltres esperem ni imaginem, per tant hem de rebutjar tota idea preconcebuda, per començar hi ha que les energies es podran manifestar de les formes mes inversemblants.
En el cas de la Deessa Blanca, representada sovint per les tres fases de la lluna visibles es formada per una trinitat de tres dones, que son mes unes figures enfocades als aspectes psíquics que per les seves formes mes humanes, els valors reals de cada una, serien els següents.
El primer aspecte, donzella o verge: representada per Rhiannon la jove d’exuberant bellesa, en realitat estaria representada per el pensament, natural o l’instintiu.
El segon aspecte, mare o dona fèrtil: representada per Brigida la dona madura i mare, representant el pensament racional o pràctic.
I per últim el tercer aspecte, vella bruixa o dona sabia: representada per Keridwen, la bruixa de gran saviesa i experiència seria dons tot pensament intuïtiu o la pròpia inspiració.
Després de la descripció de la Deessa Blanca, passaré a fer una descripció del Deu i els seus dos grans aspectes.
El Rei Solar o de llum apareix com Artur, Llew o Taliesin i El Mag o Senyor dels monts subterranis. Com a Merli, Pwyll, Gwyn.
Els deus masculins de la llum expressen la part més optimista de l’anima, per exemple la part extravertida, i la part introvertida de l’anima es representada pel senyor dels monts subterranis, la representació de la dualitat psíquica seria formada per l'hemisferi dret i esquerra respectivament del cervell.
Si posem tots aquests coneixements o conceptes junts, tindrem el vertader significat del Raig Celta. Perquè el caràcter celta no es més que un reflex d’aquesta pròpia llum.
Quant treballem amb les deïtats celtes, tenim de comptar amb la numerologia i l’astrologia actuals, dues herències procedents de extrem orient que crec no s’han de menysprear dons tant sols amb la tolerància i el respecte sens obriran moltes de les portes que no se'ls han obert a les tres religions mes potents d’Orient i Occident.
La historia de Keridwen ens diu que necessitem escorcollar el nostre subconscient, i d’aquesta manera ens sortirà a la llum el propi inconscient col·lectiu de la pròpia cultura celta i de la que aquesta a la seva vegada descendeix, abans que les portes de la creativitat puguin ser obertes davant de la nostra ment.
Com el vertader artista creador, tenim que arribar a mesclar les nostres pròpies pintures, fer les nostres pròpies composicions abans de poder plasmar la pròpia inspiració i convertir-la en quelcom material per que els demes o puguin veure, en poques paraules plasmar el que tenim al pensament per transformar-lo en quelcom visible, això es l'essència de la màgia celta. Poder arrancar la nostra personal Excalibur de la dura pedra del destí.
Encara que els noms, en la màgia celta no son importants hi ha que el que importa realment es poder entendre els conceptes, els i posare per facilitar la comprensió de la figura de la Deessa Trina i del doble Deu i totes les energies que aniran sorgint, com ja he comentat abans la Deessa es divideix en tres aspectes: el natural o instintiu, el racional o pràctic i l’intuïtiu o inspiració aquest últim ens surt del subconscient més profund, per tant ens surt de la part més fosca de la ment, o del aspecte ocult de la tercera persona d’aquesta trinitat.
En la deïtat masculina de doble aspecte es indicat com ja he dit, per dos hemisferis dret i esquerra del nostre cervell.
El fet que i hagin tres deesses en una unitat i tant sols dos deus, ens indica que els celtes estaven orientats cap a l’ho femení o intuïtiu, encara que oficialment ostentaven les característiques del guerrer, com veiem en els arquetips de Gwydion, Artur, Llew, Lugh, etc.
Que la Deessa il·lumini els vostres camins