Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 terminología part 2

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminología part 2 Empty
MissatgeAssumpte: terminología part 2   terminología part 2 Icon_minitimeDt Jun 01, 2010 5:17 pm

hola a tots i totes,

anem amb la segona part de termes...però no us desanimeu que encara queden alguns més.

bactericida: tipus d'antisèptic, substància que destrueix gèrmens infecciosos, antisèptic, vulnerari.

balsàmic: que suavitza o calma malestars o adoloriments.

bèquic: que calma la tos o treu l'impuls de tossir.

cardiotònic: que tonifica el ritme cardíac

carminatiu: antiflatulent, que evita la formació de gasos intestinals aturant el desenvolupament de bacteris responsables de les fermentacions, o que n'afavoreix l'expulsió relaxant la musculatura intestinal.

coadjuvant: que es pot emprar com a ajuda o complement en el tractament contra una malaltia.

colagog: que activa l'evacuació de la bilis cap al duodè.

colerètic o colepoètic: que augmenta la producció de bilis del fetge.

col.liri: líquid antisèptic per als ulls.

demulcent: aniinflamatori, emol.lient.

depuratiu: que neteja el medi intern i la sang de substàncies tòxiques, per la qual cosa té efecte sobre el fetge i els ronyons; aquesta desintoxicació també pot tenir un efecte sobre la pell i netejar-la d'impureses.

dermatològic: que té cura de la pell o guareix algunes de les seves malalties, dermoprotector.

desopilativa: que guareix l'opilació, es a dir, obstrucció al pas de matèries per les vies excretores del cos.

diaforètic: activa la sudoració.

dispèptic: que va bé contra les males digestions cròniques de diferent etiologia.

diürètic: que activa l'eliminació d'orina.

emètic: que provoca el vòmit. (no emprar en anorèxia ni bulimia)

emmenagog: que activa i regularitza la menstruació.

emol.lient: antiinflamatori, demulcent, que estova, relaxa i desinflama els teixits

ergogèn: que incrementa el rendiment físic.

espasmolític: que redueix els espasmes nerviosos, a posteriori, un cop s'han produït.

eupèptic: que afavoreix i facilita la digestió.

expectorant: que facilita l'expulsió de mucositat de l'aparell respiratori.

febrífug: que redueix la febre, antipirètic, antitèrmic.

flebotònic: tonifica el sistema circulatori i augmenta la resistència dels vaos sanguínis, la qual cosa serveix per prevenir l'aparició de les flebitis (varius) o per guarir-les.

fungicida: combat els fongs, antifúngic.

galactòfug: que retira la llet de les mares lactants.

galactogen o galactagog: que estimula la secreció de llet a les mares.


que els éssers de llum us il.luminin, sobretot als moments de foscor.
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminología part 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminología part 2   terminología part 2 Icon_minitimeDt Jun 01, 2010 11:02 pm

Hola Iúr, en l'apartat que vaig escriure anomenat, ( Lèxic de les propietats de les plantes), molta de la terminologia que tu poses ara, jo ja la havia posat, t'ho dic més que res per que no tinguem de repetir la informació.

que la Deessa ens guii
alien
Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminología part 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminología part 2   terminología part 2 Icon_minitimeDc Jun 02, 2010 4:13 pm

hola roure, perdona, es que estic aprofitant, i repassant el que vaig estudiar del curs d'herboristeria que vaig fer. i passant-ho aquí, i no m'hi vaig fixar ni recordar en aquell moment del teu lèxic, per cert, molt inspirador per a mí.

es que de vegades m'emociono a fer les coses i la pifio, com ara.

Embarassed

que els éssers de llum t'il.luminin, sobretot als moments de foscor
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminología part 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminología part 2   terminología part 2 Icon_minitimeDc Jun 02, 2010 10:35 pm

Hola Iúr, que tot això t'emocioni és una bona senyal i desitjo que per mots anys i anys et segueixi emocionant
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





terminología part 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminología part 2   terminología part 2 Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
terminología part 2
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» terminología part 1
» terminologia part 4
» terminologia part 3
» terminologia part 5
» terminologia part 6

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: Materials :: Les herbes-
Canviar a: