Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 terminologia part 5

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDs Jul 10, 2010 6:25 pm

hola a tots i totes, perdoneu el retard, però.... demeter, això t'agradarà, ja estem començant a fer-nos la nostra casa a la muntanya...però quina feinada....tinc ganes de tenir-la ja acabada.

avui tractarem els glúcids, que es divideixen en mucilags i glucosids:

els glúcids:

formen una part molt important en la constitució de les plantes, en alguns casos, fins al 75% del total de la planta en sec.

com he dit avanç els glúcids es divideixen en:

mucilags:

substàncies gelatinoses amb composició química semblant a la de les gomes.

amb un alt contingut de galactosa, manosa, glucosa i derivats.

les seves mol.lècules son molt llargues i la seva consistència gelatinosa, es el resultat d'una barreja de polisacàrids que en contacte amb l'aigua s'inflen i produeixen uns filaments de gran viscositat.

la majoria es localitzen a les parets cel.lulars dels vegetals.

no son solubles en alcohol.

produeixen sistemes col.loïdals viscosos, com les pectines, que quan s'humidifiquen s'inflen, per això faciliten l'expectoració.

el principal efecte farmacològic es el de distribuïr-se sobre els teixits en una capa molt fina, protegint les membranes mucoses, sobretot les de les vies respiratòries i digestives i els teixits inflamats, exercint una acció emol.lient (antiinflamatori, estova, rel.laxa i desinflama teixits).

les infusions i decoccions riques en mucílags redueixen la irritació i desenvolupen una acció favorable en tractaments de tos, ronquera o asma bronquial.

actúen com a laxants mecanics suaus gràcies a la seva viscositat i capacitat d' alguns mucílags, que poden absorbir més de cent vegades el seu pes en aigua. i augmentar el volum del bol fecal.

al entrar al tub digestiu, els mucílags entapissen les parets i les mucoses amb una capa viscosa que atenúa les irritacions, i al mateix temps aplaquen la tos provocada per l'irritació de les vies respiratòries.

tenen la facultat de mantenir la calor per això son molt útils per confeccionar compreses emol.lients.

son vulneraries (guarir ferides i úlceres, reduir inflamacions i accelerar la renovació de teixits danyats) i antiulceroses.

un exemple de múcilag es l'agar-agar, que s'obté de l'ebullició d'algues. al mar cantábric, es recol.lecta una alga vermela, gelidium, amb la que es prepara aquesta substància emprada per a regims d'aprimament per el seu efecte saciant i com a geltina a pastisseria, també en altres preparats de comerços.

moltes plantes contenen gran cuantitat de mucilags, com la flor i fulla de la malva, la fulla i arrel del malvalisc, la llavor del llli.

les pectines, de les que s'extreu gel, amb els mateixos efectes que els mucilags. estàn presents en fruites i hortalisses, poma, cogombre, pastanaga...

les petines s'empren en cures, amb fruta per tractar la diarrea.

glucòsids o heteròsids:

producte del metabolisme secondari de les plantas. forames per dues parts:
mol.lècules que procedeixen de la síntesis entre un sucre, glucona gairebé sempre inactiva, mantenint un efecte favorable sobre la solubilitat del glucósid i la seva absorcio, i el seu transporta un o altre òrgan i una altra mol.lècula no glúcida, aglucona o genina que determina l'efecte terapèutic, es la més activa i l'eliminació d'una mol.lècula d'aigua en el procés, aquest tipus d'enllaç es realitza mitjançant un pont d'oxigen.

la classificació dels diferents grups de glucòsids es fa segons les característiques químiques de la genina, que pot ser alcohol, fenol o una substància que contingui nitrógen o sofre.

els glucósids estàn dispersos per tota la planta i especialment a les fulles, flors i arrels. es troben en la cèl.lula en el contingut vacuolar.

els representatns d'una mateixa família botanica produeixen genines de característiques semblants.

les més emprades a fitoterapia son:

glucòsids sulfurats, glucòsids fenòlics simples, glucòsids cumarínics, glucòsids flavònics, glucòsicds antraquinònics i glucòsids sponòsids.


com els tipus de glucòsids, és un punt una mica llarg, l'explicaré la setmana que bé.

que els éssers de llun us il.luminin, sobretot als moments de foscor.

Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDj Jul 15, 2010 10:59 pm

Bones a tos i erdoneume tambe per aquest temps sense conectarme, estic a casa la meva avia i l'internet es una cosa dificil de trobar xDDD.
Iur, espero que acabeu la caseta ben aviat Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Jo si pogues tambe men faria una ara mateix jaja.

Una cosa que et volia preguntar: em podries dir una planta comuna (mes aviat que jo pugui obtenir sense recorre tot el bosc de girona, basicament perque no solo fer-ho i als meus pares els resultaria molt extrany xDDD, que servis per infusions riques en mucilag? Es basicament per expectoració ( soc un iman pels refredats i aixo dels xerops no es lo meu jaja.

P.D: Aprofito per donar la benvinguda a tots el que fa poc que han descubert aquest forum. Espero que entre tots ens ajudem a trobar el que busquem a la vida.

Que la Deesa us guii en els moment foscos i us permeti trobar la pau.
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 8:23 am

Hola demeter, ja se que no m'ho has preguntat a mi, encara que vull aportar-te el meu granet de sorra, per si t'és d'utilitat. La borratja, és fàcil de veure, la pots trobar per tot arreu, sobretot per marges, prop de camins o erms i camps abandonats, no fa falta que recorris tot els boscos de Girona i els mucílags de les flors li confereixen propietats demulcents; és una excel·lent emol·lient i expectorant, molt útil per afeccions en les vies respiratòries, a més si la mescles amb menta i camamilla, molt millor per la seva riquesa amb vitamines del tipus A i C ja que poder el que necessites és reforçar les teves defenses.
Una planta ja més complicada de trobar i també rica amb mucílags es la Verbascum densiflorum, gordolobo en castellà, per aquí dalt on visc s'anomena tripó, poder una de les més riques amb aquest component. També te de dir que es comercialitzen unes petites panses anomenades Goji tibetà que t'anirien força bé, segur que i hauran més companyes i companys que t'aportaran la informació que necessites.
Que tinguis un bon estiu a casa de la teva avia.
Tornar a dalt Ir abajo
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 3:36 pm

Hola Ro1re, merci per la informació. Li havia preguntata la Iur perque aquest apartat era seu pero evidenment qualsevol ajuda es benvinguda Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy no mes faltaria!!!! Referen a les plantes ja o mirare i merci per linfo.

Que la Deesa us guii en els moment foscos i us permeti trobar la pau.
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 3:40 pm

demeter, segur que l'Iur i la resta de companyes i companys tenen més solucions
Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 10:48 pm

hola demeter,

gràcies per lo de la casa, espero que acabem aviat tmbé....per que tot son maldecaps i res surt com vols....però l'esforç valdrà la pena.

respecte les infusions, per suposat que en roure te tota la raó del món, i sobre lo de que t'amoina que els teus pares els extrany que vagis a veure i buscar plantes al bosc...no m'amoinaria gaire...em preocuparia mes perdrem.....i aki depen del teu sentit de l'orientació.

et recomano una tarda, a partir de les cinc...que vagis explorant per tu mateixa....i passis unes bones vacances.

la malva...no sé si en tens gaire per allà però també es fàcil de trobar, agafan unes cuantes, tant de flors com de fulles.

en proporció d'una cullarada sopera per got d'aigüa. com a molt tres cops al día. es una mica laxant.

jo també ho passo malament amb els aires freds nocturns i la calor tants canvis de temperatura em fan debilitar i sort que no tinc aire condicionat..sinó etaria amb angines.

una altra recomanació..molt personal es fer bafus amb eucaliptus...si ho parles amb la teva avia segur que te'n va a buscar a l'herbolari.

i per suposat en roure te tooota la raó del món mundial....estimula les teves defenses....no amb actimel, s'ha demostrat que al fabricar una part importat de inmunitas...el teu sistema inmunitari deixa de fabricar-les per a tu!!!!!

sucs de taronja pel matí...recén fets...

tot això a part de les coses que t'ha dit en roure.

per cert felicitats roure...ja ets mestre wicca!!!

i sobretot que els éssers de llum us il.luminin i més que mai als moments de foscor
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 10:58 pm

Merci Iur, bueno si mi poses enserio segurament no es preocuparien massa xDDDD. I per l'orientació no crec que em perdes, pero mai se sap jaja. Referen a les herbes, no se si hi ha molta malva per allà, per una wiccana es curios que no sapigui aixo pero el bosc em queda força lluny i no hi vaig casi casi mai... I sobre l'eucaliptus, millor que a la meva avia no ni comenti res, es una persona que aquestes coses no les enten i no, no te herbolari, de fet el tema de les plantes no la atret mai gaire. Sempre posa les tipiques herbes per donar gust i ja esta.

Que la Deesa us guii en els moment foscos i us permeti trobar la pau.

Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 11:02 pm

hola demeter,

lo del herbolari, em referia al poble.

i a casa no eren tampoc gaire d'herbes...però els bafus amb eucaliptus...sempre han estat acceptats.

i de fet a casa meva tampoc hi ha afició a les plantes. només jooooo Exclamation

per cert, estàs a prop de la costa???

que els éssers de llum t'il.luminin, sobretot als moments de foscor
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDv Jul 16, 2010 11:59 pm

demeter, tant les malves com les borratges no cal anar-les a buscar al bosc, les trobaràs en caps i marges de camins prop de llocs habitats fins i tot les pots trobar en solars de la mateixa Girona, una cosa, no les agafis prop dels vorals, ja saps els gossets els i encanta marcar-les per allò del territori, jajaja
Tornar a dalt Ir abajo
Airam
Admin
Airam


Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 21/11/2008
Edad : 59
Ubicació : Alta Vall de l'Orb, 34Hérault, França.

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDs Jul 17, 2010 10:25 am



Demeter, les herbes tenen uns principis que ningú pot negar, potser la teva família no hi està acostumada a tractar cap dolència amb elles, però han de saber que hi ha moltes persones que ho fan i no haurien de trobar-ho estrany si tu tens ganes d’entrar en aquest mon.

No és curiós que no ho sàpigues tot, les herbes son complexes i n’hi ha moltíssimes per a conèixer i sovint formes endèmiques localitzades entre les mateixes espècies o propietats diferents depenent de si es troben arrelades en terreny calcari o sil·lícic, vora el mar o la muntanya, etc, només tens 16 anys i tota una vida per seguir aprenent. Valora altres coses que has après i com les vius, i les inquietuts que et fan diferent de la majoria de noies de la teva edat.

Com la Iúr et recomano un apropament a la natura, el contacte guaridor amb la terra i la resta d’elements et proporcionarà un reforçament físic i una més clara comprensió.

Que l’Energia t’acompanyi.



Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDs Jul 17, 2010 6:07 pm

hola roure,

felicitats per la teva assenció a mestre wicca cheers

i com sempre airam, la teva retòrica em fa emocionar

i demeter, el que t`ha dit en roure....a mi m'ha passat d'agafar una flor de la vora d'un camí..i pensar..aquesta olor em resulta incomodament familiar.... confused
jajajajaja

que els éssers de llum us il.luminnin, sobretot als moments de foscor
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDs Jul 17, 2010 9:33 pm

Hola Iúr, gracies per la felicitació, fins que no mi has fet adonar jo no en tenia ni idea, ha estat una sorpresa, de tota manera sempre seré un mestre aprenent per descomptat i si he arribat aquesta mena de títol honorific és molt especialment a totes/tots vosaltres,

Que la Deessa guii per molt de temps els nostres senders
drunken
Tornar a dalt Ir abajo
Gwinett
Nouvingut
Nouvingut
Gwinett


Nombre de missatges : 19
Fecha de inscripción : 31/03/2010
Edad : 55
Ubicació : Terrassa

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDg Jul 18, 2010 9:35 am

Hola a tots, aprofito el missatge de la Iúr per felicitar en Roure, què fariem sense tu?, a Demeter per la passió que hi poses i que sens encomana, a tu Iúr que ets una fadeta, Airam els teus escrits també m'emocionen, que inteligent i sensible que ets, m'agradaria llegirte mes sovint. Un record també per a tots els que hi poseu un granet de sorra.

Gracies per serhi.
Tornar a dalt Ir abajo
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDg Jul 18, 2010 4:14 pm

Gracies Gwinett i tambe, com tu aprofito per felicitarnos a tots per la feina que fem. Aquest forum funciona gracies a les nostres petites aportacions que ens permeten ampliar els nostres coneixement i compartirne d'altres. Em sento orgullosa de poder estar amb un forum aixis amb gent com vosaltres Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Que la Deessa us guii en els moment de foscor i us porti pau a l'esperit.
Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitimeDg Jul 18, 2010 10:47 pm

per a tots i totes,

si seguiis diciendo cozzazzzz bonitazzzz voy a emocionarme y... Crying or Very sad y me se caeran lazzz lagrimitazzzzz Sad

gracies a akest lloc tant especial he pogut trobar una kosa ke estava molt dins meu...i gairebé semblava...desconegut per a mi... I love you

per això som una petita gran família d'amics dels elements!!!!


que els éssers de llum us il.luminin, sobretot als moments de foscor
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Contenido patrocinado





terminologia part 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: terminologia part 5   terminologia part 5 Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
terminologia part 5
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» terminologia part 7
» terminologia part 8
» terminología part 1
» terminologia part 4
» terminología part 2

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: Materials :: Les herbes-
Canviar a: