Bé això es un especial ja que fa dues setmanes que no escric res. Espero que un agradi
3a partTot hi l'ajuda dels ocells, Zira no va aconseguir treure gaire informació. Sabia que alguns pagessos entraven al castell per una mena de forat a la part posterior del castell i que donava al magatzem del gra. Però, d'allà als calabossos hi havia un bon tros, hi no sabia ben bè com arrivar-hi.
A més, havia deduït que eren sota terra ja que els ocells havien vist que sortien moltes rates del "terra", això volia dir que l'aliment el trobaven en algun lloc sota terra.
Faltaven poques hores perquè es fes fosc i entrés al castell. Zira es va dedicar a preparar el material que s'emportaria, tant per obrir portes com per si les coses es torçaven, i a meditar una mica per relaxar-se. Abans de marxar donà menjar als animals i tancar la caseta.
Quan va arribar al castell, Zira entrà per l'entrada secreta del magatzem i sortí silenciosament buscant l'escala per baixar als calabossos. Per sort, feia pocs dies que per un robatori havien traslladat tot el menjar a un celler auxiliar altament protegit, així que la vigilància era extremadament pobra i Zira es podia desplaçar molt més ràpid del que havia previst. Aviat va localitzar l'escala, però quan començà a baixar es va adonar que hi havia massa soldats per uns calabossos tan petits. La cosa s'havia complicat d'una manera radical, va contar uns sis o set soldats i no anaven prou borratxos per passar sense que se'n adonessin. Zira va prendre la decisió de deixar-los inconscients, ja que matar anava encontra de la seva naturalesa, però s'arriscava a que donessin l'alarma, que era el més probable, tant bon punt la veiessin. Amb el bastó que portava va donar-l'hi un bon cop al soldat que tenia més a prop. Tant bon punt els altres van reaccionar es van llançar contra la Zira, que anava esquivant i contestant tots els cops que podia. Evidentment, ella dominava el combat i els soldats tot i la seva superioritat numèrica tenien totes les de perdre. El que no s'esperava la Zira es que un d'ells sortís corren cap a munt i donés l'alarma tan ràpid; amb aquesta distracció no va veure l'últim soldat i el cop que estava a punt de tocar-la, quan el va veure fou massa tard. L'espasa del soldat impactar en tota la cama esquerra de Zira, tot i que ella es va apartar prou per evitar mals majors.
Tot i el tall, Zira, noquejà el soldat i va trobar la cel·la on tenien Demetra. No li va costar gens obrir la porta, el cadenat estava rovellat, i per fortuna Demetra estava molt millor del que esperava.
- Zira!- exclamà tota sorpresa- que hi fas aquí? Has sigut tu qui ha organitzat aquest sarau?
- Demetra, m'alegro de que estiguis bé però ara no tenim temps de parlar- contestà Zira amb calma.
Les dues es van dirigir cap a la sortida del magatzem però quant van sortir es van trobar amb dues dotzenes de soldats esperant al pati central. Esperant-les. Zira no estava amb condicions de lluitar i Demetra molt menys, així que va fer l'últim que tenia pensat fer però no tenia opció, es va concentrar tot el que va poder, els soldats encara no les havien vist però només era qüestió de pocs segons, just quants els soldats les van localitzar van aparèixer tots els cavalls de les quadres com una allau atropellant als soldats i fent-los entrar en el pànic. Zira va caure al terra exhausta, era cert que el seu poder era gran però espantar i dirigir vint-i-sis cavalls era molt fort i agotador. Demetra que estava més sorpresa que els propis soldats ho va entendre tot tant bon punt la Zira caigué al terra.
- Noia per ser tant jove deu meu el que pots fer. Ja tenen raó els del poble per tindre't por.
- Demetra em coneixes des de fa anys, molt avans que m'instales aquí, saps que mai utilitzo els animals i que si ho he fet es per que no tenia opció.
- Si dona si, ho sé molt be...
Van aprofita l'estampida de cavalls per agafar-ne dos i es van dirigir al poble, més concretament a l'herbolari, on la Zira es podria curar el tall de la cama.
Les filles de la Demetra van baixar quan la Zira i la seva mare, va ser veure a sa mare i tirar-s'hi a sobre plorant d'alegria. Demetra les abraçar i, plorant també, no parava de repetir "ja ha passat tot, ja ha passat tot...". Zira mentrestant va agafar les herbes necessàries per curar-se i es retirar silenciosament en un racó.
- Mare que fas aquí, tan deixat anar? Que ha passat? Em sentir molt de soroll al castell- preguntà la filla gran.
- Maria, tranquil·la, el soroll que heu sentit eren els soldats i una estampida de cavalls atropellant-los- digué Demetra amb mitja rialla.
- Com has dit!?- cridar la filla petita- hi com ha passat això?
- A mi no m'ho preguntis, sinó a ella- respongué senyalant la Zira.
- Ara ho entenc tot- començà a dir la Maria- tan deixat anar i la bruixa ho a espatllat tot i per això tot aquest rebombori. Espero que no et porti més problemes aquesta filla de Satanàs. Encara no entenc que hi fa aquí.
- Com em tornis a dir filla de Satanàs tindrem problemes tu i jo- respongué Zira amb una veu freda com el glaç- seré bruixa però jo no obeeixo a ningú excepte a mi mateixa i a les meves creences, i no obeiré mai ni al teu Deu ni al teu Satanàs ja que per mi no son res ni ningú.
- Zira! Maria! Voleu parar- intervingué Demetra just a temps- Maria ha sigut Zira la que m'ha rescatat d'allà, sinó fos per ella ara mateix estaria esperant la forca o pitjor. I Zira, te'ns d'entendre que som cristianes i que les meves filles només han aprés a descriure així a les bruixes.
- T'ha salvat ella?- exclamà Maria amb desconfiança- I per què?
- Perquè jo assumeixo els meus errors- respongué Zira- i parlant d'això, agafeu tot el que volgueu i despresa, tenim de marxar. Totes.
- Per què?- van preguntar les dues filles alhora.
- Perquè si ens troben aquí ens matar a totes- rematà la Zira- Anirem a casa meva, al bosc no s'atreviran a buscar.
Amb l'ajuda dels deus i de la magia mantingueu el cap serè i recordeu que la llibertat es el poder, no us deixeu doblegar per la gent que us intenta canviar perque ser bruixa o bruixot es una llibertat desconeguda pels altres. Estigueu en pau amb l'univers i la natura, i el vostre poder serà més gran.