Ro1RE Admin
Nombre de missatges : 252 Fecha de inscripción : 20/11/2008 Edad : 70
| Assumpte: la llegenda de la cova Simanya Dg Gen 18, 2009 8:19 pm | |
| Hola a tothom, avui explicaré un relat en forma de llegenda, per a qui vulgui aventurar-se en la recerca d'energies molt especials de les muntanyes de Sant Llorenç del Munt i Serra de L'Obac La cova Simanya és una cavitat d’uns 400 metres de llarg, amb una àmplia entrada al inici de la canal del Llor, prop de coll d’Estenalles. El millor lloc per accedir-hi es per la Vall d'Horta prop de l'entrada del Marquet de la Roca,(un imponent castell), hi ha un petit pont i a l'esquerra surt un corriol amb direcció a la font del Llor. A mitjans segle XIX, Víctor Balaguer explicava que aquesta era la cova del drac, cosa que és errònia per que la verdadera és prop de la Mola, dins hi havia una ciutat i els seus habitants encantats. Diuen que homes dones i nenes nus i descalços estaven arrenglerats a les parets com si fóssin en una carnisseria. També hi veien carrers i places plenes de petites llums que voltaven per la cavitat. El sacerdot Ermèndia, al segle XVII, s’hi va aventurar i va explicar tot això, fins trobar, en una gran plaça, un munt de fems frescos, que feren sospitar la presència d’una bèstia horrorosa per la qual cosa recular ràpidament i en molt de temps ja no i tornaren a entrar. Evidentment jo hi he entrat en un parell de vegades i a l'esquerra de la galeria principal en surt una segona molt interessant i plena de vida, he de dir que jo no he vist, ni els carrers ni les places, tal com explicava el sacerdot, el que si que vaig notar, tot una sensació d'energies que poc a poc m'envoltaven per tot arreu tal com passava el temps dins la cova, si que semblava veure petites llums que sortien i s'amagaven al fons de la humida galeria. He de dir que el primer cop que vaig entrar o vaig fer amb gent i no va ser fins al segon cop anant tot sol que vaig tenir aquelles sensacions. Que la Deessa il·lumini els vostres camins. | |
|
Azrael Admin
Nombre de missatges : 93 Fecha de inscripción : 20/11/2008 Edad : 36
| Assumpte: Re: la llegenda de la cova Simanya Dl Feb 02, 2009 9:15 pm | |
| es una cova facil? o as de tenir formació i utencilis de espeliologia per entrari???
Xk si es facil algun cap de setmana mi penso pasar sisi | |
|
Ro1RE Admin
Nombre de missatges : 252 Fecha de inscripción : 20/11/2008 Edad : 70
| Assumpte: Re: la llegenda de la cova Simanya Dt Feb 03, 2009 8:49 am | |
| Es una cova molt fàcil l'única cosa que sa de tenir cura del cap que en ocasions el sostre es baix, en cap de setmana si sol trobar més gent, no te cap mena de dificultat. | |
|
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: la llegenda de la cova Simanya | |
| |
|