Intro | Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo. |
Novembre 2024 | Dl | Dt | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | Calendari |
|
|
| Pràctiques devocionals | |
| | Autor | Missatge |
---|
Alafosca Nouvingut
Nombre de missatges : 8 Fecha de inscripción : 13/03/2012 Edad : 48 Ubicació : Barcelona
| Assumpte: Pràctiques devocionals Dj Mar 29, 2012 1:18 pm | |
| Tots sabem que quan més connectats estem, més practiquem, més reforcem la nostra relació amb l'Altre Món. Jo sóc animista, i dins la meva tradició la part xamànica és bàsica. Per tant la devoció diària als meus Esperits guíes, Deitats i Ancentres és necesària. Ara ve el però: hi ha dies que estic tant feta pols que no tinc temps de res, o em ve de gust tirar-me al sofà amb alguna sèrie, o matar monstres a l'ordinador o a la Xbox. I llavors no curro. I arriba un punt que em foten una puntada de peu per obligar-me a currar.
Per això vaig començar a pensar formes simples de devoció diària, moltes gairebé a nivell simbòlic, ja que no fa falta grans rituals, de vegades un cant amb el tambor, una petita pregària curta... ja és suficient
Tinc un altar bastant gran a l'estudi, que és on paso la major part del temps, amb 4 espais diferenciats, 3 per cadascuna de les meves divinitats principals, i guíes i un pels ancestres. Cadascun té una espelma, i un plat d'ofrenes. Encenc les espelmes, una mica d'encens i prego o dóno gràcies davant d'aquest altar cada día. I un acte tant simple em connecta moltíssim.
A part, vaig organitzar el calendari amb la feina devocional (festivitats apart), dedicant un dia als Esperits, divinitats... i buscant una petita pràctica de devoció que em pugui connectar cada moment, volía que fos quelcom simple, que fins i tot a la feina em pogués servir. Va quedar així (tot i que és molt orgànic i canvia):
Dia abans de la lluna decreixent : Ancestres -pràctica devocional amb el Mala de calaveres fet d'ós. Repasso aquells que han marxat, honorant-los perquè ells són les meves arrels i ells m'atorgen l'adivinació. Dia de la lluna decreixent: Vindos-Cernnunos -anell devocional, un torque amb caps de carner. Sigui on sigui aquell dia és seu. Dia després de la lluna decreixent: Daemon+ Terra dels Vents. Aquestes són pràctiques pròpies al Món Superior i a l'Inferior.
Lluna Fosca: La Senyora Velada (Kolyo) -clau grossa que duc penjant, i que sempre em col·loca en punts liminals. Dia després de lluna fosca: La Senyora de la Caldera de la Transformació. Tres dies després de la celebració anterior: Perséfone. -collar roig-sang i magrana.
Dia abans de la creixent: les Disir i Rosmerta Lluna Creixent: Tàndem Freyja-Holda -pràctica de Seidr Dia després de la Creixent: Senyora i Senyor Sota la Muntanya ( La Senyora de la Cort Feèrica i el seu Senyor Bersabuch) centrats en Montserrat i en la Cort Feérica.
Dia abans de la lluna Plena: Esperits familiars Lluna plena: treball de Lunació + Terra de ls Vents Dia després de Lunació: El Senyor Roig i la Deessa de Foc (Tubal +Sunnu) -normalment día de creació boja, o d'endevinació oracular Ja sé que molts pensaran: quin bativull de divinitats! eclèctica? no exactament, politeísta, honorant les arrels de la terra, íbera-celtíbera-romana-germànica...) i perquè, per què canviar el que funciona?
Així que us pregunto, què feu vosaltres amb el difícil tema de la devoció diària?
| |
| | | Ro1RE Admin
Nombre de missatges : 252 Fecha de inscripción : 20/11/2008 Edad : 70
| Assumpte: Re: Pràctiques devocionals Dj Mar 29, 2012 5:22 pm | |
| Alafosca, el que jo faig es treballar amb les energies, tant còsmiques com planetàries, plantes, arbres, pedres, corrents d'aigua, roques, espais naturals, soc persona de poca litúrgia encara que van bé a l'hora d'ajudar a crear l'atmosfera perfecta, crec que amb una mica de concentració o meditació pot funcionar perfectament, la part més important dels meus treballs els baso en les potencies principals dels quatre elements i les hores del dia o de la nit en que faig les practiques, que en aquest espai es quant introdueixo les forces lunars o solars i les seves faces. Intento buscar en la natura espais tranquils on poder fer els meus treballs, per això em vaig allunyar de pressions demogràfiques i d'energies de freqüència lenta, crec que l'aire lliure es fonamental i si ho he de fer a casa i tinc un petit espai per a les practiques això si completament tranquil a ser possible. | |
| | | caldeo Iniciat
Nombre de missatges : 58 Fecha de inscripción : 14/08/2009 Edad : 38 Ubicació : SEGUR DE CALAFELL
| Assumpte: Re: Pràctiques devocionals Dg Jun 17, 2012 11:51 pm | |
| Hola! jo també practico el Xamanisme i m'encanta fer sonar el tabor i ballar amb els meus esperits animals de poder. XD
Per altra part, ser bruixa, bruixot, xamà o el que sigui no significa estar connectat les 24h del dia, això es impossible! clar que necessitem desconnectar i jugar i fer altres coses, això es normal!!!
jejejejej
Caldeo. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Pràctiques devocionals | |
| |
| | | | Pràctiques devocionals | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| Sondeo | | Creieu convenient posar una secció de conjurs que unicament la puguin veure els participants registrats? | Si. | | 78% | [ 42 ] | No, els conjurs son algo personal. | | 15% | [ 8 ] | No, l'hauria de veure tothom. | | 7% | [ 4 ] |
| Vots Totals : 54 |
|
|