hola roure....
ke t'ha passat???? millora't.
aquest samhain, hi ha lluna vuida de curs, per qui pugui interessar, tot lo començat.... que m'han informat, que segons la tradició druidica, que la lluna estigui vuida de curs, no té res a veure ni cap influència en la màgia.
jo, aprofitaré per fer un ritual per recordar als meus i el meu home als seus...he agafat un ritual del llibre aprendizaje de una maga, de les autores starhawk i hilary valentine, en la cual es descriu un ritual dels avanpassats molt senzill i maco i explico:
primer preparar l'altar amb:
a l'est un vol amb oli essencial o plantes aromàtiques triturades.
al sud una vela encesa,
al oest un vol amb aigua i sal
al nord un vol amb fruita.
imatges dels nostres éssers estimats o objectes que ens recordin als nostres avanpassats.
traçar el cercle, invocar als elements i o deitats que trieu.
nomenar als avanpassats que recordem, des de revesavis, avis, tiets...
exple:
jo soc dir nom, fill/a de... germa/na de...nevot/da de...cosi/na de... i així fins que t'arribi la memòria.
després explicar històries que ens recordin d'on venim, qui som...
un cop que tots hagin explicat el que els enorgulleix....i ja estiguin tots en situació:
posar-se direcció est i untarte amb oli essencial i dir alguna cosa que t'enorgulleix dels teus avanpassats.
al sud, arrancar-te un cabell i cremar-lo i mentre s'arruga, nomenar alguna cosa que t' avangonyeixi dels teus avanpassats.
a l'oest, posar del vol de sal un pessic al vol amb aigua, i nomenar alguna cosa que t'entristeixi dels teus avanpassats.
i al nord, agafar una peça de fruita i anomenar el que t'alimenta i et sosté del que t'han deixat els teus avanpassats.
matitzo, les coses que t'avargonyeixin o entristeixin, no ha de ser alguna cosa que han fet, també que han patit, per exemple a mi m'entristeix tot el patiment de la guerra civil que van patir.
un cop fet, agraïu a tots per haver assistit al ritual.
un altra cosa que podem fer per samhain es....donar les gràcies per tot el que ens ha donat aquest any i que el que bé ens sigui tant pròsper
feliç samhain.