Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 Dieta Vegeteriana

Ir abajo 
+5
iúr breachtradh
Ro1RE
Airam
salze
demeter
9 participantes
AutorMissatge
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDj Jun 24, 2010 8:41 pm

No sabia on posar ben be el tema i le posat aqui.

Que en penseu de la dieta vegetariana. La tindriem de seguir o no te res a veure am nosaltres? Esta mal fet menjar animal, sovint maltractats en granjes industrials. Doneu les vostres opinions.
Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDv Jun 25, 2010 9:09 pm

Vinga, la primera opinió, encara que trobo a faltar la teva, Demeter, en principi crec que si vols menjar carn has de saber sacrificar-la, es a dir, no s'hi val allò de dir, ai, que macos són els corderets, quina llàstima que els matin, i el diumenge següent anar a una costellada.
A casa tenim gallines i haviem tingut conills, i quan convé (per velles) en fem brou, i tan amples.
Abans jo era vegetariana, el meu home també, ho feiem bé, no hi havia desequilibris nutricionals, els anàlisis eren correctíssims, fins que el colesterol va baixar tant, que era perillós. Van coneçar a sortir problemes de salut, i el naturópata em va obligar a menjar proteïna animal, per desgràcia ara és una necessitat, però estic més equilibrada, mental i físicament.
En resum: cada cos és diferent, però segueixo pensant que si a la gran majoria de la població li dones un ganivet i una vaqueta, i li dius que sino no menjarà carn, el món seria ple de vegetarians convencuts.
apa, ja he creat polèmica, ja que crec que la teoria wiccana tira més cap al vegetarianisme.


que la Deesa ens guii
Tornar a dalt Ir abajo
demeter
Mestre
Mestre
demeter


Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 10/09/2009
Edad : 30

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDv Jun 25, 2010 9:43 pm

hola salze, dons mira la meva opinio es que no trobo malament que la gent sigui vegetariana pero jo seria incapaç o com a minim em resultaria molt dificil ser-ho. Aixo es perque a casa meva la dieta basica es de carn. Si que es veritat que tambe menjo llegum, verdura i peix pero basicament menjo carn i pasta.
Jo sempre he pensat que les persones som omnivors i per tant una mica de carn si que nauriem de menjar pero no necessariament. Respecto els vegetarians com no pero no comparteixo la aquesta ideologia, i encara que presisament en aquest foro sembla una mica fort, si a mi em donessis la vaqueta pig ( ja no es una vaca pero de vaquetes no ni a) i el ganivet no em tornaria presisament vegetariana... XDDDDD Soc familia de carnicers i estic acostumada a veure com porten el corders desollats i decapitat a la carniceria. De petita la meva tieta em donava a mi i al meu germa les potetes de les gallines perque i juguessim, lo tipic de que: <si estires aquet nervi daqui sarronsa la pota> jajaja. A mi de petita em feia gracia.
Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDs Jun 26, 2010 7:37 am

Demeter, quin descans m'ha quedat en veure la teva opinió, Wink
Era un tema que feia uns quants dies que donava tombs pel cap.
els humans ens hem desnaturalitzat, hem sortit totalment del cicle de la Natura, hem de ser més honestos, diuen que els vegetarians són menys guerrers, més pacífics, però n'he trobat de tots.
La Medicina Tradicional Xinesa distribueix tot en yin i yang, i nosaltres, que som simplistes, n'agafem estractes: vegetals yin, carn yang, i això ho apliquem sense matissar, ja que dins del grup de vegetals hi ha yin i yang, calor i fred, i com que cuinem, som capaços de canviar aquestes energies.
Es veritat que som el que menjem, però també tots tenim la nostra pròpia energia "ancestral", o heredada pel que ens hem de coneixer, i sobre aquesta treballar, a veure si amb un parell d'exemples ho explico:
La maduixa és molt yin, si el nostre cos és yin, y a més a més vivim en un clima fred, hi ha grans possibilitats d'agafar un bon refredat si ens fem un fart de maduixes al gener.
Les espècies picants son yang, per això suem i entrem en calor, i per això s'usen en països càlids.
curiosament, el porc és un dels aliments més yin que hi ha, suposo que per això a l'hivern es fa en estofats o coccions llargues, per aportar-li calor.
El pollaste es més yin que la gallina, a ningú se li acut fer un brou de galllina a l'estiu...
De la hipocresia que deia en el post anterior també en tinc un exemple extrem i que a mi em va fer molta gràcia:
La meva cunyada és molt carnívora, no menja ni una fulla de res ni cap fruita, un dia estava plomant una gallina a la cuina, va entrar, va sortir corrents i no hi ha tornat a entrar mai més.
Crec que si fas les coses amb respecte, donant les gràcies a la Deesa i a l'animal o vegetal que has de matar, que t'ha d'alimentar, no hi ha cap problema, sense extremismes i sense crueltat i també sense culpabilitat.(si és llegeix ràpid sembla un rodolí)
per acabar, els vegetals també estan vius, com les vaques, o com diu en Quim Portet en una de les seves cançons:" els vegetarians no hauran de patir, ja matarem un bròquil si veniu a dinar".

Que la Deesa ens guii
Tornar a dalt Ir abajo
Airam
Admin
Airam


Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 21/11/2008
Edad : 59
Ubicació : Alta Vall de l'Orb, 34Hérault, França.

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDs Jun 26, 2010 9:32 pm



A la Terra li costa més produir carn que produir vegetals, el bestiar ha de transformar l’herba en carn i això és un procés llarg i que consumeix més recursos de la terra que per produir cereals o llegums, només per aquest motiu ja és més ecològic ser vegetarià.

No és el mateix consumir els animals que un mateix ha criat al camp amb les millors condicions tant de benestar per ells com de qualitat de la carn produïda en una autosuficiència total o parcial que consumir una carn criada a base d’hormones, antibiòtics, vacunes, etc, en granges intensives on la vida de l’animal només té el valor del pes a l’escorxador i la salut dels consumidors és una cosa supeditada als dividends generats.

Per qüestions ètiques hi ha de tot, alguns vegetarians ho son per esnobisme, altres perquè es qüestionen la necessitat de matar per alimentar-se, els higienistes per motius de salut apel•lant a les toxines que es troben a la carn, inclús hi ha qui simplement no menja carn per estètica. El cert és que el vegetarianisme es dóna més en zones urbanes que al camp.

El mite de les proteïnes ha contribuït a menjar més carn de l’aconsellable, com si no es trobessin en cap altre tipus d’aliment, quan no és així, dons podem estar perfectament servits combinant cereals i llegums.

Fa vint-i-cinc anys que soc vegetariana, encara que no radical i menjo carn i peix en poca quantitat. No fa les persones el què mengem si no com ho fem, ja sigui provinent del món vegetal o animal, sempre amb respecte i procurant fer el menys mal possible. Els radicalismes son intoleràncies disfressades fàcilment generadores de violència.

Salze, la veritat és que n’hi ha bastants en que la seva opció de vida també la transformen en una creuada contra els “carnívors” com anomenen despectivament als que mengen de tot. Només cal observar la natura per veure que els animals carnívors hi viuen en perfecta harmonia, igual que els herbívors.

Tot el que mengem només serveix per alimentar el cos, no l’esperit.


Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDg Jun 27, 2010 8:46 am

Interessant el tema. Bé, parlem d'alimentació, jo també i durant una època de la meva vida vaig fer una dieta estrictament ovolactovegetariana, m'agrada menjar i m'agrada menjar bé, per això ja fa molt que ho vaig deixar, em vingut aquest planeta també per gaudir i per tant els plaers alimentaris dels gustos, les textures, els aromes i els colors augmenten la riquesa perceptiva, tinc la sort d'haver nascut el un lloc ric en cultura gastronòmica, la mediterrània, crec que el més important es fer una alimentació equilibrada i respectuosa amb l'entorn i la natura i que no puc ni dec desaprofitar els fruits que la mare terra em proporciona.

L'home el primer cop que revoluciona i socialitza la alimentació va ser ha partir del invent de la ramaderia, pesca i agricultura, això va fer que els pobles nòmades passessin a ser sedentaris i establint-se en llocs d'al·luvió, per tant fèrtils, prop dels rius els i proporcionava les tres coses bàsiques de la seva alimentació, l'aigua el més important, els cereals i la carn.

La segona gran revolució en l'alimentació i paral·lela amb la primera, crec que va ser la conserva i el procés de coure els aliments això va allargar el consum de molts aliments caducs i efímers, sense que es fessin malbé.

La tercera i gran revolució ha estat la millora de les conserves, el transport i la industrialització tant de la ramaderia, l'agricultura i la pesca, aquesta es la que estem gaudint o patín en aquests moments depèn com es miri.

Fa pocs anys el que estem vivint en aquests moments ni existia, la alimentació vegetal i animal estava supeditada a la temporada, les maduixes per primavera, els tomaques madurs per l'agost, la síndria a l'estiu i el pollastre pel nadal, el peix blau de meitats d'estiu a meitats de tardor, etc. ara trobem maduixes, tomaques, síndries, pollastres i de tot, a tot hora i tot l'any, que passa?, que tot això te un preu i crec que es greu, la industrialització de l'alimentació ens esta portant a una mena de follia o cursa per alimentar-nos irracional, mentre ¾ del planeta es mora de gana la resta literalment llencem els aliments per la finestra, aquesta cursa ens porta a carregar-nos el planeta a marxes forçades, la sobre-explotació dels recursos estant fen trontollar tot això, l'Airam com molt bé ha dit, (es que no es el mateix consumir els animals que un mateix ha criat al camp amb les millors condicions tant de benestar per ells com de qualitat de la carn produïda en una autosuficiència total o parcial que consumir una carn criada a base d’hormones, antibiòtics, vacunes, etc, en granges intensives on la vida de l’animal només té el valor del pes a l’escorxador i la salut dels consumidors és una cosa supeditada als dividends generats). Crec que en aquest cas també passa el mateix amb la persona que decideix per consciencia ser vegetarià, l'explotació dels vegetals amb la agricultura extensiva, tractats amb grans hivernacles, pesticides, perillosos fertilitzant i ara també amb la proliferació del transgènics, tampoc es el mateix consumir aquestes plantes, si les plantes tu i saps que i poses.

Podes la meva reflexió estaria més enfocada en que si es més bo, menjar carn o plantes, si no saber el que mengem i com o fem, ni crec que ens tinguem d'inflar a menjar carn cada dia el cos tampoc ho necessita, poder ja es hora de frenar i tirar una mica enrere, aquesta es la meva aportació.

Que la Deessa ens doni la claredat per entendre tot això.


Tornar a dalt Ir abajo
iúr breachtradh
Mestre
Mestre
iúr breachtradh


Nombre de missatges : 160
Fecha de inscripción : 24/01/2010
Edad : 42
Ubicació : capellades

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDv Jul 02, 2010 9:38 pm

hola demeter,

tot i que vaig passar un temps menjant només verdures vaig acabar molt debilitada.

el meu avi caçava i pescava, i també teniem conills, de fet, veure com en van sacrificar un va provocar que no en menjés, i a dia d'avui, encara m'hi nego.

però, estic completament d'acord amb el que diu en roure, l'industrialització de l'aliment a fet que perdi les seves característiques bones, i per a mí, que estava acostumada a la bona teca, i fresca i del temps, vaig passar-ho malament, fins a l punt de no menjar gairebé res, per no trobar-li sabor, era igual com ho cuinés. el peix avui per avui, em costa de menjar, i avanç no. la fruita sempre m'ha costat d'empassar, però, a l'estiu, un bon tall de sindria...qui el nega???

crec que hem de menjar de tot i equilibrat.

airam, t'haig de contradir en que les vitamines i proteines que hi ha als animals no la poden produir les plantes, tot i que la soja porta més quantitat proteinica que la carn, es proteina vegetal, igual que les lleguminoses, no animal.

i el cos necessita de les dues, per això tenim, ullals i caixals, la mare terra es sabia.

salze, no és que t'ignori, es que no sé pas que afegir al que tú has dit.

que els éssers de llum us 'il.luminin, sobretot als moments de foscor.
Tornar a dalt Ir abajo
http://leabhardraiochtaiur.sosblog.com
Azrael
Admin
Azrael


Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 35

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDs Jul 03, 2010 2:11 pm

Encantadisim de participar en aquest debat.

Primer que tot dir que des del punt sanitari, el nostre cos necessita menjar substancies d'origen animal, com heu constatat molts, el cos pot funcionar perfectament durant una temporada, però posteriorment comença a fallar per un canto o altre.

Crec que aquest debat està conduit erròniament.
1.- Biologicament som omnívors, podem restringir la nostra dieta, però necessitem la proteïna animal.
2.-Les dietes alimentaries són tot un món, però crec que s'hauria de parlar de l'equilibri de proporcions carn/vegetal.
3.- Finalment el gran problema, la forma de criança.

I es en el punt 3 on vull aportar coses.
Com molts de vosaltres de petit a casa teníem gallines i conills. Així de fred, no hem vec matant, però deixam sense dinar i ja veurem el que passa. Jajajajaja ( no tinc cap problema amb la sang, intestins i visceres, és més el pas de “matar” )
Per altra banda, visc al costat de l'Area de Guissona o “Bonarea” com vulgueu dir-li, i conec com funcionen les seves granges, i el tractament de productes, i creieu-me, uffff.

Tenint en compte el nivell de població actual, es impossible pensar en una ramaderia extensiva eficaç, però si que es podria donar moltisima més dignitat als animals, però clar, això comporta un augment del cost de producció, que els intermediaris no els interessa, i per tant aquí s'acaba el debat.

Tot i que ho pinta tant negre, avanç d'entrar en aquesta “crisis”, ja h havia molt moviment ecològic en l'alimentació, que suposo que si en sortim, d'una forma o altra, acabara tornant.



Finalment, tenint en compte la religió, en la natura els animals mengen animals i mengen plantes, i nosaltres no som res més que animals egocèntrics XD
Tornar a dalt Ir abajo
https://wiccacat.forocatalan.com
NANET
Nouvingut
Nouvingut
NANET


Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 03/07/2010
Edad : 63
Ubicació : vilafranca del penedès

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDg Jul 04, 2010 4:01 pm

demeter escrigué:
No sabia on posar ben be el tema i le posat aqui.

Que en penseu de la dieta vegetariana. La tindriem de seguir o no te res a veure am nosaltres? Esta mal fet menjar animal, sovint maltractats en granjes industrials. Doneu les vostres opinions.


Ostres, interessant, jo vaig llegir aquesta setmana que han comprovat que els humans que tenim el grup sanguini o positiu, tenim aixó en coincidència amb els ADN dels neanthertals, que tots ho eren, i la teoria que ara treballen els atropolegs ( a la revista Sciencia trovareu mes informació) és que el que se sap de la seva dieta és que la proteina animal els era imprescindible, segons aixó, els que pertanyen als grups A, AB, i els negatius en general, que correspondrien als sapiens vingutas d'africa, estarien més predispossats geneticament a una dieta sense proteina animal. Potser el grup sanguini ens pot donar orientació en el tema i en la reacció de cada cos.

Aixó pel que fa a la part fisica em sembla curios, en la part espiritual, la meva opinió és que si hagués convingut que jo fos vegetariana hauria "aterrat" en un lloc on aixó en fos la practica habitual. Jo soc del parer que la Senyora ens envia allá on hi han les circunstàncies optimes pel aprenentatge que ens cal, em costa imaginar que jo hagi de canviar la "fulla de ruta". Crec que tenim les eines adecuades i alterar-les potser es caminar enrera com els crancs. Clar que es només el que penso en aquest moment vivèncial, com de totes less meves conclusions, la primera que no en fa escola soc jo.
Tornar a dalt Ir abajo
Ashes
Nouvingut
Nouvingut
Ashes


Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 07/08/2010
Edad : 33
Ubicació : Caldes de Montbui

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDl Ago 09, 2010 3:51 pm

Jo, fa ara 5 mesos, visc amb el meu novio que fa poc que es vegà. Entenc perfectament el seu i tots els punts de vista. La meva intenció es ferme vegetariana ja que no puc viure sense la llet i el formatge (això si, ecològic) i la llet de soja hem fa angunia, però m'agradaria deixar la resta de productes animals per diversos motius:

1er: crec que hem evolucionat suficient com per entendre i saber viure sense necessitat de menjar animals.
2on: per que si no hem menjo ni als meus pares ni al meu gos, per que m'he de menjar aquell altre animal?
3er: penso que una vida és una vida i que tots tenim dret a viure.
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDt Ago 10, 2010 7:56 pm

Hola Ashes, jo vaig més enllà dons crec que tot és viu, animals, vegetals i fins i tot els minerals, o sigui que jo ho tindria una mica cru si decidís no menjar res que tingui vida i al mateix temps que és viu i és gaudeix d'una energia la mateixa fa de reciprocitat, ho sigui que també emet i rep sensacions, per tant sensibilitat, al igual que els animals, els vegetals i minerals també poden patir per que son vius, crec que uns han de morir per que altres visquin, es una llei natural i senzilla, clar que podem triar perfectament la nostra forma d'alimentar-nos.
Que la Deessa il·lumini el teu camí
Tornar a dalt Ir abajo
Ashes
Nouvingut
Nouvingut
Ashes


Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 07/08/2010
Edad : 33
Ubicació : Caldes de Montbui

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDt Ago 10, 2010 10:25 pm

Home, jo també crec que les plantes tenen vida, però per mi no és igual menjar una planta que un animal, no se, d'alguna cosa hem de viure i com a mínim a les plantes no les maltracta ningú...
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDc Ago 11, 2010 2:37 pm

Bon dia, avui la sexta en el seu informatiu del migdia ha dit, que les Nacions Unides, recomana que a partir d'ara ens em d'acostumar a menjar insectes per que d'aquí a poc no hi haurà carn per alimentar la població mundial, curiosa noticia, ja fa molt de temps que d'alguna manera intenten anar-nos acostumant aquest tema, fins i tot posant insectes als caramels dels infants, podem anar reflexionant.

Que la Deessa ens guii
Tornar a dalt Ir abajo
Duen
Wicca
Wicca
Duen


Nombre de missatges : 78
Fecha de inscripción : 28/04/2013
Edad : 45
Ubicació : Barna city

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDl Maig 20, 2013 6:34 pm

Ja sé que és un tema antic, però hi poso cullerada per que em sembla molt interessant i tots teniu raó, d'una o altra forma.

Us explico una hitòria per auto-introduir-me. Resulta que els meus avis de part de mare (l'avia tenia i té molt de bruixeta natural) van passar per una temporada en que tots dos es trobaven malament després de nàixer la meva mare. Tenien unes dècimes de febre que no els marxava mai. Aconsellats pel seu metge, que no sabia trobar el remei, van anar a veure al un famós naturòpata i nutricionista, el professor Nicolás Capo, que els va aconsellar la dieta vegetariana. Així ho van fer i es van curar. Molts anys després a mi em va passar exactament el mateix. Em trobava molt i molt malament, amb una febre que no acabava de marxar, i els meus avis li van aconsellar als meus pares que em passés a la dieta vegetariana. Així ho van fer i em vaig curar. ^^ No patiu, era una dieta pautada i documentada, i vaig menjar proteïna (la famosa Carnita de la casa Santiveri, ja que abans no s'estilava el tofu ni el seitan) i tot tipus de nutrients i delícies. Però temps després un altre naturòpata em va aconsellar retornar lentament i de forma progressiva al menjar omnívor, ja que em va explicar que els meus fills tindrien problemes amb l'assimilació de la carn si jo feia tant de temps que no en menjava. Jo llavors ja sabia que no voldria tenir fills, però li vaig fer cas i vaig tornar a menjar carn i peix. I curiosament la febre no va tornar i jo ara estic genial menjant de tot.

Així que aquesta és la meva experiència en l'alimentació, però també tinc un altre tipus d'experiència, i es que vaig cursar els primers anys d'enginyeria agrònoma. Una de les assignatures era l'industria de matèries animals, i ens van ensenyar cóm es mata els animals destinats al consum. Tot i que es pot discutir llargament si una vaca lletera sotmesa a extracció durant hores al dia o si l'alimentació antinatural de l'ànec per a paté son ètiques o no, el que sí que vaig poder comprovar es que hi han molts estudis, comissions i normatives que gargaritzen una mort de l'animal de forma ràpida, indolora i el menys traumàtica possible.

Una altra cosa que vull aportar és el treball amb càmera Kirlian que he pogut fer gràcies als meus estudis en parapsicologia experimental. S'ha dit que a les plantes no se'ls fa mal quan ens les mengem, però jo tinc una visió totalment diferent. Qualsevol que conegui les experimentacions amb Kirlian segur que coneix les fluctuacions de l'aura d'una fulla quan es talla. Les plantes, com nosaltres, com els animals, senten dolor i pateixen. Penseu de debò que arrancar un enciam de terra, o una branca d'una bleda, no causa dolor? Penseu per un moment què podríeu menjar que realment no fes mal a ningú. Fins i tot al menjar-vos una llavor que cau de l'arbre i al que no feu mal menjant-vos-la, estaríeu fent mal, ja que és la llavor, el "fetus" d'una nova planta que espera germinar...

Estic d'acord amb el que s'ha dit que es millor alimentar-se de la forma en que es faci menys mal, però també recordeu una cosa, per als wiccans la caça és sagrada. O es que no us recordeu que el nostre Deu és un deu caçador? Ells ens ensenyen els cicles vitals de la natura, i la caça és un d'ells. La Mare Terra ens dona els vegetals, el Pare Cernunnos la caça, la carn.

Per tant jo em sento molt connectada a la meva religió i a la meva manera de viure menjant de tot. I, si us plau, que ningú no em tregui els canalons de la iaia per la festa major!!!! XDDD

Beneïts sigueu!
Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDl Maig 20, 2013 7:36 pm

Tens raó, Duen, les plantes senten, però també saben quin és el seu cicle, simplement donant les gràcies a la Mare ens cedeixen els seus nutrients.
El teu comentari m'ha fet recordar una estrofa del quimi portet:
Els vegetarians no hauran de patir
ja matarem in bròquil si veniu a sopar...

A casa fem amanides i matem broquils (el nen es peta de riure quan toca "matar-los).

Referent a la forma de matar animals, una cosa es la teoria i l'altra la pràctica. La meva parella va treballar en escorxador, i no es tan ràpid ni eficient com diuen.
Amb els pollastres és més dramàtic. Un dia la parella em porta un pollastre sense cap ploma, però viu. Es va escapar d'un escorxador per la sortida de fums. El vam posar amb les altres gallines, per que se li passés l'ensurt i s'engreixés una mica.
La sorpresa va ser que el pollastre era gallina. Es una de les poques galllines a qui hem posat nom: Caponata Very Happy . Se li van recuperar totes les plomes i va viure un parell d'anys més, fins que va acabar al brou i a les croquetes.
La fi va ser la mateixa, però nosaltres la vam matar amb sentiments. D'agraiment pel servei fet i d'agraïment pel servei que encara faria. I va viure dos anys més més feliç que un anís. ( Es la única gallina que es deixava tocar quan entravem al galliner).

Realment amb la urbanització hem perdut molt del contacte amb la natura, continuem sent uns grans agresors (cotxes, motos, expoli de pedres...) i per altra banda som capaços de protegir una mala bèstia com la garsa, que no deixa ni respirar als pagesos de fruiters.. Això sí si un dia no hi ha pa perque s'ha acabat el blat posem el crit al cel.
Ui, que contundent ha quedat tot. Però ha està escrit.

Que la deesa m'ajudi a atemperar el meu caracter.
Tornar a dalt Ir abajo
Duen
Wicca
Wicca
Duen


Nombre de missatges : 78
Fecha de inscripción : 28/04/2013
Edad : 45
Ubicació : Barna city

Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitimeDl Maig 20, 2013 7:49 pm

XDDDDDD

La Deessa sap el que es bo per a tots i no deixarà que canvis mai, Salze!!! Això no seria el mateix sense la teva "contundència"! XDDDD

És cer el que dius que una cosa és la pràctica i l'altra la teoria al referir-nos a la mort dels animals. També he vist vídeos que preferiria no haver vist sobre la mort dels cavalls... però la meva idea era que reflexionéssim sobre el tema, que no per el fet de que sabéssim que porten un porc a matar ja hem de creure que es "dolent". Per a mi es molt més dolent la tortura en un camp de toros o quan tiren una cabra d'un campanar. Els animals també han estat criats per aquesta finalitat i també és el seu cicle: han nascut per això. Llavors l'únic que hem de procurar es que tinguin la millor "vida" possible y la mort més ràpida i indolora possible, però menjar-los... per què no?

I realment no trivialitzaria tant el tema de les plantes. De la mateixa manera que dius que la Mare Terra ens dona els nutrients de les plantes, el Pare Sol ens dona els de la carn dels animals... per què dramatitzem la mort d'un animal per a menjar i la d'un bròquil no? És que el fer de que un bròquil no sigui tan amanyagable com un conill no ens fa sensació de dolor quan lo seguem la vida?

Una vida es una vida, i la nostra depèn de la d'ells. ^^
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Dieta Vegeteriana Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dieta Vegeteriana   Dieta Vegeteriana Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Dieta Vegeteriana
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: General :: Filosofia-
Canviar a: