Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 wica o druisme

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
maria
Nouvingut
Nouvingut



Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 02/05/2009

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: wica o druisme   wica o druisme Icon_minitimeDs Maig 09, 2009 9:42 pm

hola soc la Maria, nova en aquest grup
Quina es la diferencia entre wica i druisma? avegades hem faig un embolic entre els dos conceptes.
seria molt feliç de poder coneixer gent, en xerrades o cursos, sobre la antiga tradició.
moltes gracies
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: Re: wica o druisme   wica o druisme Icon_minitimeDj Maig 14, 2009 9:10 am

Hola Maria, poder qui et podria orientar millor sobre aquest tema és la Nathair. Et puc dir que la gran diferencia entre els wicans i el druïdisme, és la litúrgia a l'hora de treballar.
El fons de les creences es el mateix, tot basat i fortament arrelat a la Terra i als Esperits elementals que constitueixen la pròpia essència de la natura. En poques paraules la Wica seria més religiosa i el druïdisme engloba un aspecte molt més ampli, no tant sols ham la religiositat a la natura, si no també, la poesia, la medicina, la astronomia, la filosofia i com a part més important la màgia.
Aviam si algunes de les companyes i companys, et poden aportar i aclarir més la informació.
Que la Deessa il·lumini el teu camí.
Tornar a dalt Ir abajo
maria
Nouvingut
Nouvingut



Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 02/05/2009

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: agraiment   wica o druisme Icon_minitimeDs Maig 16, 2009 8:47 pm

moltes gracies per la teva resposta
Tornar a dalt Ir abajo
Azrael
Admin
Azrael


Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 35

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: Re: wica o druisme   wica o druisme Icon_minitimeDg Maig 17, 2009 5:14 pm


Si em permets m'agradaria indicarte al igual que ro1re que la qui millor et pot explicar les diferencies es Nathair, ja que ella a estat molts anys en la eicca i en el druidisme. Ni tansols volia contestarte perque no estic molt segur dels meus coneixements pero crec que el poc que se sapiui sa de compartir.

Bé, per començar di que la wicca es pot conciderar duoteista, la deesa i el deu. En canvi els druides, són politeistes. És més, aixi com els wiccans concideren el sol com a un simbol positiu i la lluna com un femeni crec que els druides els concideren tots com a femenins.

A més, pel que estic llegint ara, ( busqueda sencilla a google wicca druidismo diferencias) el druidisme es ménys tancat que la wicca, fent en la practica la forma de ensenyansa.

A nivell de organització els druides tenen el "OBOD - Order of Bards, Ovates and Druids" http://druidry.org com a maxima entitat, amb algunes eisions. En el cas wicca és extrany que més de 10 persones es posin d'acord. (... obia exageració ...)

Apart de totes questes discrepancies en la practica la wica es un fenomen totalment nou comparat amb el druidisme.

Crec que aixó es lo més basic.












Azrael


OBOD
Tornar a dalt Ir abajo
https://wiccacat.forocatalan.com
nathair aosda
Nouvingut
Nouvingut
nathair aosda


Nombre de missatges : 24
Fecha de inscripción : 02/01/2009
Edad : 58

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: Re: wica o druisme   wica o druisme Icon_minitimeDg Maig 17, 2009 6:47 pm

Hola

Doncs poc que afegir.... a veure.... Wicca es mistérica i druidisme, encara que tambe o es, es mes obert a l' hora de formar gent. Evidentment hi han alguns rites que es fan de portes en dins, peró a més de la liturgia s' mparteix l' estudi de la tradició, el folklore, mitologia, llegendas, poesia, adivinació, sanació.... de fet, tot el que comforma la cultura celta.

De totes maneres, hi ha diferents tipus de druidisme. Hi ha que admeteix gent encara que no sigui pagana, o que utilitzan qualsevol panteó que els hi vagi bé (de fet, la OBOD fa servir inclus una divinitat xinesa!!)

Jo nomes puc parlar de la meva tradició, que es la irlandesa.

De totes maneres, podeu entrar a la pagina espanyola de la Druidnetwork, on hi han escrits y articles fets per druides de diferentes tradicions (jo hi soc tambe) i on s' explica el que es el druidisme, las diferentes lineas, etc...

Salutacions.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.grovemaghmor.com
maria
Nouvingut
Nouvingut



Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 02/05/2009

wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: agraiment   wica o druisme Icon_minitimeDl Maig 18, 2009 8:22 pm

moltes gracies pel teu aclariment
espero que quan es fagi alguna xerrada sobre el tema tant de wica com druisme pogui asistir
salutacions
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





wica o druisme Empty
MissatgeAssumpte: Re: wica o druisme   wica o druisme Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
wica o druisme
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» estudi sobre la wica
» Analisis critic de la REDE Wica

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: General :: Calaix de sastre-
Canviar a: