Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Abril 2024
DlDtDcDjDvDsDg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
CalendariCalendari

 

 Lluna Florida

Ir abajo 
AutorMissatge
Duen
Wicca
Wicca
Duen


Nombre de missatges : 78
Fecha de inscripción : 28/04/2013
Edad : 45
Ubicació : Barna city

Lluna Florida Empty
MissatgeAssumpte: Lluna Florida   Lluna Florida Icon_minitimeDc Maig 22, 2013 2:16 pm

El dia 25 de maig és la lluna plena del mes, anomenada Lluna de les Flors, o Lluna de les Dríades. Tot i que ja hi ha material sobre els esbats, jo posaré aquí la meva celebració particular de la Lluna de les Flors, la setena lluna de l’any.

Aquesta llunació rep aquest nom degut a la seva proximitat a Beltaine. Tot el camp s’omple de flors i la frontera entre el nostre món i el Sidhe es debilita. Totes i cadascuna de les flors que podem veure en la natura posseeixen un esperit elemental que omple el mon de màgia i alegria. El nom dríade ve del grec druádes, que ve de la paraula drũs (roure). Per tant les dríades son les fades dels roures, tot i que el seu significat s’estén a tots els éssers del Sidhe que cuiden la natura. Aquesta època, des de Beltaine fins a Litha, era tradicionalment l’època en que se celebraven els rituals de les mans entrellaçades (matrimonis). I no era casual, doncs les granges i els boscos s’omplien de nova vida amb els cadells de totes les espècies, pollets, insectes i noves plantes. La fertilitat es la tònica dominant en aquesta època de l’any i per tant en aquesta lluna, però també, i juntament amb la intensa presencia màgica de les fades i els follets, ho és l’alegria, d’il·lusió, el riure i la diversió.

Tant si l’esbat es fa en companyia de d’altres com si es fa només amb companyia dels éssers del Sidhe, s’ha de reflexionar sobre l’amor (romàntic o espiritual) i sobre l’alegria i la felicitat. Es recomana ballar i cantar durant la celebració, que si es pot es recomanable fer-la a l’exterior. Si no, doncs en un lloc acollidor dins de casa nostra, que hi farem!

Aquesta lluna l’altar quedarà preciós si es decora amb flors silvestres, fresques, recollides a propòsit. Si no un test amb una planta florida o amb poncelles a punt d’esclatar també ens recordarà què celebrem. Posar-hi un mirall que ens reflexi també es un element clau, ja que en ell, durant el ritual, ens visualitzarem en l’apogeu de la nostra bellesa i joventut, de la mateixa manera que la primavera que arriba al seu clímax. Els colors que més còmoda em fan sentir en aquest esbat son els verds i els rosats, així com els salmons pastel. A part s’hi pot incorporar tot allò que us recordi la diversió d’un infant i que us faci sentir bé, símbols o figuretes de fades o fullets, gemes com el quars rosat, quars lletós, àgata molsosa, turmalina síndria o qualsevol cristall rosat, verdós o blanc que us faci sentir bé. Les campanetes de vent també son precioses per aquesta festa. Si l’esbat està encarat a un amor romàntic o a augmentar la fertilitat (es un gran dia per quedar-se embarassada), també es pot decorar amb llavors i ossos d’advocat, així com figuretes de pastissos de boda, figuretes amb cors i simbologia amorosa, i parelles d’objectes, com ara dos espelmes roses o dos cristalls de quars. També podem posar una música romàntica o que inciti al ball. L’encens pot ser qualsevol que ens recordi a la primavera, a l’amor i/o la joventut, però a mi els que més m’agraden per aquest esbat son el de rosa i el d’ambre.

Un cop decorat l’altar al nostre gust i amb tot el material que necessitarem a l’abast, procedim a tancar el cercle com sigui la nostra costum.

Després jo encenc una espelma blanca que simbolitza a la Deessa Lluna i de peu amb les mans creuades sobre el pit, com una autoabraçada, recito un poema que a mi em sembla preciós, per reverenciar a la Deessa. Es una adaptació d’un altre que podeu trobar, en la versió castellana, en la página web Wicca Celta i moltes altres, ja que es un poema amb molta difusió:

Escolta les paraules de la Gran Mare, la que en temps passats era anomenada Artemisa, Selene, Ishtar, Inanna, Ceridwen, Diana i mil noms més.

Quan necessitis qualsevol cosa, un cop al mes quan la lluna és plena, et reuniràs en un lloc secret i adoraràs el meu esperit, doncs jo sóc la reina de tota la saviesa.

Llavors tu seràs lliure de tota esclavitud, i com a mostra d’això vens a mi lliurement.

Canta, celebra, balla! Fes música… i fes l’amor!

I tot això en la meva presencia, per que meu és l’èxtasi i meva és, també, l’alegria de la Terra.

Meu és l’amor a tots els éssers, meu és el secret que obre les portes de la joventut, i meva es la copa del vi de la vida eterna que és la marmita de la Ceridwen, sant grial de la immortalitat.

Jo dono el coneixement del etern Esperit, i més allà de la mort dono la pau i la llibertat, i el etern retrobament amb tots aquells que van marxar.

No demano res, no bull sacrificis, perquè jo soc la mare de totes les coses i el meu amor brolla per arreu.

Escolta les paraules de la Mare Lluna, la que mostra el seu rostre en el etern vel de l’univers.

Jo sóc la bellesa de la terra verda, la blanca lluna entre els estels i els misteris de les aigües, i crido a la teva ànima per que s’aixequi i vingui a mi, per que jo soc l’ànima de la natura que dona la vida a totes les coses. Doncs de mi provenen totes les coses i a mi han de retornar algun dia.

La adoració que jo bull la trobo en tots els cors, doncs el cor que s’alegra i es complau és el meu temple, ja que tot l’amor i el plaer son els meus rituals.

Jo sóc la que permet que dins teu hi hagi bellesa i força, poder i compassió, honor i humilitat, goig i reverència.

I aquells que em busquen han d’aprendre que mai assoliran els seus desitjos i la fi de la seva recerca, a no ser que coneguin el secret:

"Si allò que busques no és dins teu no ho trobaràs pas a fora."

Perquè he estat dins teu des de l’inici… I aquí espero el teu retorn a mi.


Medito una estona sentint a la Deessa Lluna dins meu, sentint la freda llum del seu rostre, i després, solc aprofitar per fer algun treball de màgia relacionat amb l’abundància, l’amor o la felicitat.

Beneeixo els elements del meu banquet ritual (son perfectes fruites de temporada (millor si estan una miqueta verdes) i vi blanc dolç) i el celebro en honor a la Deessa. Després poso les mans obertes a l’alçada de les espatlles per agrair tot allò que m’ha concedit (amb les meves pròpies paraules de forma espontània) i la protecció que m’ha donat i em seguirà donant. És aquí quan ballo i canto, i quan em sento cansada dono per finalitzat el ritual.

S’obre el cercle de la forma acostumada i es descarrega l’excés d’energia tocant amb el front al terra.

I fins a la pròxima lluna, la "Lluna de Mel" o de la "Força del Sol". ^^
Tornar a dalt Ir abajo
 
Lluna Florida
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Lluna i núvols
» Poema: Cant a la Lluna Plena
» Per a saver l'estat de la lluna i quan sera plena/nova
» Youtube ritual lluna plena / youtube ritual luna llena

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: Celebracions :: Sbat's-
Canviar a: