Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 Pràctiques devocionals

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
Alafosca
Nouvingut
Nouvingut
Alafosca


Nombre de missatges : 8
Fecha de inscripción : 13/03/2012
Edad : 47
Ubicació : Barcelona

Pràctiques devocionals Empty
MissatgeAssumpte: Pràctiques devocionals   Pràctiques devocionals Icon_minitimeDj Mar 29, 2012 1:18 pm

Tots sabem que quan més connectats estem, més practiquem, més reforcem la nostra relació amb l'Altre Món.
Jo sóc animista, i dins la meva tradició la part xamànica és bàsica. Per tant la devoció diària als meus Esperits guíes, Deitats i Ancentres és necesària.
Ara ve el però: hi ha dies que estic tant feta pols que no tinc temps de res, o em ve de gust tirar-me al sofà amb alguna sèrie, o matar monstres a l'ordinador o a la Xbox. I llavors no curro. I arriba un punt que em foten una puntada de peu per obligar-me a currar.

Per això vaig començar a pensar formes simples de devoció diària, moltes gairebé a nivell simbòlic, ja que no fa falta grans rituals, de vegades un cant amb el tambor, una petita pregària curta... ja és suficient

Tinc un altar bastant gran a l'estudi, que és on paso la major part del temps, amb 4 espais diferenciats, 3 per cadascuna de les meves divinitats principals, i guíes i un pels ancestres. Cadascun té una espelma, i un plat d'ofrenes. Encenc les espelmes, una mica d'encens i prego o dóno gràcies davant d'aquest altar cada día. I un acte tant simple em connecta moltíssim.

A part, vaig organitzar el calendari amb la feina devocional (festivitats apart), dedicant un dia als Esperits, divinitats... i buscant una petita pràctica de devoció que em pugui connectar cada moment, volía que fos quelcom simple, que fins i tot a la feina em pogués servir. Va quedar així (tot i que és molt orgànic i canvia):

Dia abans de la lluna decreixent : Ancestres -pràctica devocional amb el Mala de calaveres fet d'ós. Repasso aquells que han marxat, honorant-los perquè ells són les meves arrels i ells m'atorgen l'adivinació.
Dia de la lluna decreixent: Vindos-Cernnunos -anell devocional, un torque amb caps de carner. Sigui on sigui aquell dia és seu.
Dia després de la lluna decreixent: Daemon+ Terra dels Vents. Aquestes són pràctiques pròpies al Món Superior i a l'Inferior.

Lluna Fosca: La Senyora Velada (Kolyo) -clau grossa que duc penjant, i que sempre em col·loca en punts liminals.
Dia després de lluna fosca: La Senyora de la Caldera de la Transformació.
Tres dies després de la celebració anterior: Perséfone. -collar roig-sang i magrana.

Dia abans de la creixent: les Disir i Rosmerta
Lluna Creixent: Tàndem Freyja-Holda -pràctica de Seidr
Dia després de la Creixent: Senyora i Senyor Sota la Muntanya ( La Senyora de la Cort Feèrica i el seu Senyor Bersabuch) centrats en Montserrat i en la Cort Feérica.

Dia abans de la lluna Plena: Esperits familiars
Lluna plena: treball de Lunació + Terra de ls Vents
Dia després de Lunació: El Senyor Roig i la Deessa de Foc (Tubal +Sunnu) -normalment día de creació boja, o d'endevinació oracular

Ja sé que molts pensaran: quin bativull de divinitats! eclèctica? no exactament, politeísta, honorant les arrels de la terra, íbera-celtíbera-romana-germànica...) i perquè, per què canviar el que funciona?

Així que us pregunto, què feu vosaltres amb el difícil tema de la devoció diària?

Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

Pràctiques devocionals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctiques devocionals   Pràctiques devocionals Icon_minitimeDj Mar 29, 2012 5:22 pm

Alafosca, el que jo faig es treballar amb les energies, tant còsmiques com planetàries, plantes, arbres, pedres, corrents d'aigua, roques, espais naturals, soc persona de poca litúrgia encara que van bé a l'hora d'ajudar a crear l'atmosfera perfecta, crec que amb una mica de concentració o meditació pot funcionar perfectament, la part més important dels meus treballs els baso en les potencies principals dels quatre elements i les hores del dia o de la nit en que faig les practiques, que en aquest espai es quant introdueixo les forces lunars o solars i les seves faces. Intento buscar en la natura espais tranquils on poder fer els meus treballs, per això em vaig allunyar de pressions demogràfiques i d'energies de freqüència lenta, crec que l'aire lliure es fonamental i si ho he de fer a casa i tinc un petit espai per a les practiques això si completament tranquil a ser possible.
Tornar a dalt Ir abajo
caldeo
Iniciat
Iniciat
caldeo


Nombre de missatges : 58
Fecha de inscripción : 14/08/2009
Edad : 38
Ubicació : SEGUR DE CALAFELL

Pràctiques devocionals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctiques devocionals   Pràctiques devocionals Icon_minitimeDg Jun 17, 2012 11:51 pm

Hola! jo també practico el Xamanisme i m'encanta fer sonar el tabor i ballar amb els meus esperits animals de poder. XD

Per altra part, ser bruixa, bruixot, xamà o el que sigui no significa estar connectat les 24h del dia, això es impossible! clar que necessitem desconnectar i jugar i fer altres coses, això es normal!!!

jejejejej


Caldeo.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Pràctiques devocionals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pràctiques devocionals   Pràctiques devocionals Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Pràctiques devocionals
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: General :: Filosofia-
Canviar a: