Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 és temps d'àrnica

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDv Jun 24, 2011 7:27 am

Ara és el moment quan floreix l'àrnica, i el moment de preparar la tintura.
Es confon amb una altra planta què és molt similar, jo tiro dels avis de la zona, que saben on hi ha mates.

La tintura és fàcil de preparar: Es posen les flors en alcol i a esperar 8 dies, colar i reservar.

Les propietats calorífiques que té la fan molt útil per cops, si la pell és sensible cal diluir-la amb alcol, ja que escalfa molt la zona a tractar.
Serveix per cops, per congelacions, i les seves fulles seques, per fer cigarrets antiasmàtics (barrejat amb tabac)

És una mica tòxica i la recomanació que us faig (a mi no me la van fer Laughing
és que si prepareu la tintura sense guants, us renteu molt bé les mans, sense tocar ni la cara ni els ulls, que pica molt.

Una padrina molt eixerida em va explicar que ella, quan els nens eren petits la preparava amb oli, ja que així si es feien un cop al cap no els anava l'alcol als ulls.

Un altre padrí (el que em va portar l'árnica), em va aconsellar posar-hi una branca de romaní, que diu que la tintura fa molta pudor.

Res mes


Que la Deesa ens continui guiant
Tornar a dalt Ir abajo
Airam
Admin
Airam


Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 21/11/2008
Edad : 59
Ubicació : Alta Vall de l'Orb, 34Hérault, França.

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDg Jun 26, 2011 11:32 am

Per si a algú li passa el mateix que a mi i no aguanta l'alcohol, la millor manera és macerar-la amb oli.

La meva mare sempre en tenia i l'apreciava molt, ella feia una crema amb base de cera d'abelles i oli d'oliva macerat en aquesta planta i jo de petita m'agradava tant l'aroma que sempre aprofitava qualsevol petit cop perquè em posés aquella pomada que feia tant bona olor (per gustos, colors).

Com diu Salze, pica molt, així que no us la poseu ni en forma de tintura ni de cap manera sobre un cop amb ferida oberta.

Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDg Jun 26, 2011 4:07 pm

Hola a tothom, sempre m'ha cridat l'atenció el paral·lelisme entre les tres plantes del sol totes tres amb el groc com a color comú i també comparteixen propietats similars sobre l'epidermis del nostre cos, algú en sap dir quelcom?.
Per la zona on soc abunda l'hipèric i l'àrnica sempre la vaig a buscar pels prats prop del Pedraforca per que en la zona de Sant Llorenç no n'he trobat.

Que la Deessa ens guii
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDg Jun 26, 2011 5:00 pm

Si no us dic les tres plantes del sol la meva pregunta es una mica tonta, perdoneu però se m'havia oblidat. L'hipèric, l'àrnica i la calèndula
Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDl Jun 27, 2011 7:24 am

Bon dia,
Amb la pregunta d'en Ro1re puc aplicar el que m'agrada més: la lògica.

La calèndula, que es menja, és picant i les altres dues son irritants, o sigui que són de naturalesa calenta, quan fan fregues escalfen la zona.

el què em reuslta curiós que la callèndula i el l'hipèric s'usen en cremades i irritacions de la pell. Sembla més el principi homeopètic que diu que el similar cura el similar.

Malgrat tot crec que es consideren solars ja que coincideix la seva floració amb el començament de la calor, i a més són similars al sol, totes grogues amb punts vermells l'hipèric i taronja la calèndula (semblen, posades de costat) totes les games de color del sol.

A veure que hi dieu Very Happy


Que la Deesa ens inspiri
Tornar a dalt Ir abajo
Galum
Nouvingut
Nouvingut
Galum


Nombre de missatges : 39
Fecha de inscripción : 09/11/2010
Edad : 60
Ubicació : Honfleur

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDg Jul 03, 2011 10:41 pm

Perdoneu la meve d'ignorancie en le tema, mes us en volia fer una pregunta:

En sabeu le nom cientifique d'une plante am un nom popular semblant a poniole?, m'agradarie trobarne informatio mes ja en se que no es le veritable nom. Fa temps men van oferir una tasse i nes am creixens la infusio mes dolça naturalement i saborosa que n'he tastat.

M'han dit que es una planta que sen diu poleomenta i al provarla no n'era.

Tinc ganes de fer un petit jardi d'aromatiques mediterraennes, mes que le clima no n'es propici am une rocaille al Sur men puc sortir.

I una altra pregunta, les que en dieu plantes solars es per le temps de floració o perque en tenen de propietats medicinals i o magiques asociades al sol? sunny
Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDt Jul 05, 2011 11:11 am

El poniol és el póleo en castellà, el que passa és que no té res a veure quan és sec o tendre, inclús l'olor jo la trobo molt diferent, només la nota de fonsem recorda el de les cafereries Smile .
Si es fresc té un aroma a llimona, menta, fresca...
Les propietats medicinals són similars a la menta (són parentes).
Les màgiques no ho sé, però segurament també.
Espero haver estat d'ajuda.

Pd. compte que, encara que és refrescant, les mentes pujen la presió arterial.

Que la Deesa ens mostri el camí
Tornar a dalt Ir abajo
Airam
Admin
Airam


Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 21/11/2008
Edad : 59
Ubicació : Alta Vall de l'Orb, 34Hérault, França.

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDt Jul 05, 2011 4:46 pm

Anem a veure Galum: el “poniole” que dius clarament que no és el poleo-menta (Mentha pulegium) és el poniol (Satureja fruticosa), planta aromàtica i medicinal de la família de la sajolida, la planta típica que es posa a les olives confitades. També se li diu poniol blanc o de roca, potser d’aquí ha vingut la confusió amb les mentes.

Té un aroma dolç i penetrant molt apreciat tradicionalment. Es recull a finals d’estiu pensant que és una planta persistent i per tant tenint cura de no tallar molt baix perquè broti en bones condicions la següent primavera. S’utilitza per a transtorns estomacals i també per a constipats per les seves propietats antisèptiques.

Necessita per viure unes característiques específiques del substrat i del clima, a la Baixa Normandia no ho tens fàcil. Hauràs de proporcionar roques calcàries (no li agrada la terra solta encara que sigui calcària), esperar tenir la sort de que faci molt de sol i no plogui gaire i quedi una mica d’humitat entre les pedres. Si t’interessa agafar idees d’un lloc amb característiques similars a les teves, a Gravigny (Eure) hi ha un jardí mediterrani obert al públic amb multitud de varietats aromàtiques perfectament adaptades al clima normand.

De les propietats de les plantes solars i del motiu pel que se’ls hi diu així, segur que t’ho pot explicar molt millor algú altre. Jo no ho he entès mai, per a mi totes les que floreixen a l’estiu encara que no siguin grogues com el poniol, l’espígol, la centaura o la salicària per exemple, son solars.

Tornar a dalt Ir abajo
salze
Mestre
Mestre
salze


Nombre de missatges : 103
Fecha de inscripción : 03/04/2010
Edad : 53
Ubicació : El món

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDc Jul 06, 2011 7:13 am

Bon dia,
Això de viure a la Segarra faque acabis parlant com ells. Aquí tenim anous,vellanes, boria, prèssics i enlloc de poliol, poniol.
L'aclariment ha esta de molta ajuda, ja que m'ha obligat a mirar com es diu en català el poleo menta.
Perdoneu la confusió.
Gallum, una possible solució al teu hort és fer-lo amb hivernacle, tenint la precaució d'obrir-lo quan faci sol, posar-hi al fons un bon drenatge (pedres) i calcificar la terra amb closques d'ou trituradeso ostraína (aquí la venen en sacs per les gallines).
El timó i el romaní els pots tenir en un test i no regar-los.
Malgrat tenir-ne molt al camp en tinc dos testos a casa, por si las moscas, i van aguantant bastant bé.
Tornar a dalt Ir abajo
Ro1RE
Admin
Ro1RE


Nombre de missatges : 252
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 69

és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitimeDc Jul 06, 2011 7:07 pm

Les plantes anomenades solars son les que floreixen pels vols del solstici associades també per els seus colors al mateix astre, no es una casualitat que l'hipericum perforatum en molts llocs se l'anomeni herba de Sant Joan, com en va comentar l'Airam en aquest grup podríem posar perfectament també l'espernallac, encara que la calèndula no compleixi aquest requisits pel que fa a la seva floració que comença molt d'hora i acaba molt tard en el transcurs de l'any, encara si que ho fa al moment que les seves flors s'obren a la sortida del sol i es tanquen quan es pont per això aquesta vinculació amb l'astre.

Per altra banda quan al tema del poliol o poniol. Mon pare solia portar-me de petit a collir poliol i te de roca per les muntanyes de Castelló, n'agafàvem el suficient per a fer infusions tot l'any i puc dir que la infusió de poliol es exquisida tant per la seu aroma com pel seu gust, a casa també el fèiem servir per a cremar als corrals per foragitar i alliberar el bestiar d'aquests paràsits minúsculs anomenats puces, d'aquí el seu nom en llatí “mentha polegium”, pulex, puça.

La sajolida jo la faig servir més per adobar carns i preparar, ratafies i salses per fer rostits.

Que la Deessa ens guii
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





és temps d'àrnica Empty
MissatgeAssumpte: Re: és temps d'àrnica   és temps d'àrnica Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
és temps d'àrnica
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Recordant el temps que es sustreien nens impunement...

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: Materials :: Les herbes-
Canviar a: