Wicca Catalunya
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Wicca Catalunya

Les accions que no causen perjudicis, poden fer-se d’acord amb la teva voluntat.
 
ÍndexGALERIACercarÚltimas imágenesRegistrar-seIniciar Sessió
Intro
Seguro que alguna vez te has sentado y has observado el cielo... la Luna. Igualmente seguro que has notado cómo Ella te susurraba al oído con palabras dulces, y tú le has respondido con una deliciosa mirada, una mirada que indica el inicio de un largo Camino... Y sólo tú puedes decidir si quieres seguirlo.////Segur que alguna vegada t'has assentat i has observat el cel... la Lluna. Igualment segur que has notat com Ella et xiuxiuejava a cau d'orella amb paraules dolces, i tu li has respost amb una deliciosa mirada, una mirada que indica l'inici d'un llarg Camí... I només tu pots decidir si vols seguir-lo.
Maig 2024
DlDtDcDjDvDsDg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendariCalendari

 

 Els primers anys (Del naixement a la iniciació)

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
Azrael
Admin
Azrael


Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 35

Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitimeDv Nov 21, 2008 1:50 am

Els primers anys

(Del naixement a la iniciació)




Aquest apartat està pensat , més que pels infants, per els pares wiccans o tot aquell que comença en aquest mon.



Quan en una casa a d’arribar un nou nat, seria recomanable fer una neteja espiritual, Un cop entra el nadó a cas, l’eix de la família canvia sobtadament i això normalment sol portar un caos considerable. En el moment en que la pau torni a fer acte de presencia a la casa seria bo de presentar el nadó als Deus ( en aquest cas seria recomanable invocar la forma mes protectora dels deus, que seria la gran mare i el gran pare... ), als elements, a la genteta, i a tots els ens restants.



Crec que seria recomanable que a l’infant no se li parles de la wicca fins als 14 anys, depenent de la maduresa mental que tingui, ja que en certes ocasions ja es prou dur per a nosaltres ser wiccans imagineu-vos per a un nen1a de 5, 8 o 11 anys, que generalment els secrets no són el seu fort.



Als 14 anys, més o menys, se li podria parlar sobre la wicca, ensenyar-li tot una mica, i sobretot fer-li entendre que la no ho ha d’anar explicant. En aquest moment jo no seria partidari de parlar-li de la màgia en la wicca, m’esperaria fins als 16 i matisant molt que la màgia de la wicca no es com la del Harry Potter.



En el període de 16 a 17 anys se li àuria de plantejar que vol fer: fer-se wicca (iniciar-se), restar igual que fins ara (seguir la wicca sense iniciar-se), o abandonar la religió.

Si decideix iniciar-se, en la pròxima festivitat o ritual se’l presentaria a l’aquelarre, (coben en català seria aquelarre??) o en cas de no formar-ne part de cap, se l’invitaria a veure el pròxim ritual. Tot i que en el meu pare, seria mes convenient fer-ho en un aquelarre.



Aquí a Catalunya, al ser un país petit i a més com els wiccans som una minoria, podríem realitzar un “macro” aquelarre, 1 o 2 cops a l’any, l’una la podríem fer per Samhain, l’any nou celta, on es podria realitzar la iniciació dels nouvinguts, fent una mica el paperina jejeje. Una altra bona ocasió seria per Mabon.



En la iniciació pròpiament dita jo seria partidari de seguir unes pautes generals, que s’haurien de crear a partir de tot l’aquelarre, ja que de ritus d’iniciació col·lectiva no en falten per internet i cada cop més estranys i o sorprenents.



Azrael
Tornar a dalt Ir abajo
https://wiccacat.forocatalan.com
Wimara
Nouvingut
Nouvingut
Wimara


Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 13/06/2009
Edad : 31
Ubicació : Cerca de Barcelona

Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitimeDs Jun 13, 2009 3:19 pm

Azrael,

Realment les pautes que dones semblen assenyades per a una família de wiccans. A casa meva no ho eren pròpiament, però en especial ma mare tenia una vena pagana molt desenvolupada, és considera una Buscadora de la Llum, i l'espiritualitat i la religió sempre han estat molt presents a la meva vida des de la més tendra infància.
Però ara ma mare ja fa uns anys que s'ha decantat pel Sufisme (la branca mística de la religió Islàmica), i sembla que s'hi troba bé. Jo no m'hi he pogut inclinar de cor com ha fet ella, i començava a sentir-me aixafada pel pes d'aquest plom a dins quan vaig veure materialitzada a la Wicca els meus ideals espirituals de devoció per la Natura i cap als Déus que la simbloitzen y sostenen.
Per això, amb el cor a la mà, m'encantaria dur a terme la teva proposta de reunir-nos en aquelarres cada x temps. Jo vull iniciar-me de debò en la Wicca. Ara estic a punt de fer els 17 anys i em sento preparada per iniciar-me i per aprendre. Realment sento que aquest és el meu lloc, que aquesta religió batega amb el meu sentiment espiritual més autèntic.
Ara que, segons tinc entès (potser m'equivoco...), els aquelarres els dirigeix un Suprem Sacerdot o Sacerdotessa que ja poseeix els tercer nivell de formació... en tenim algun, per la zona? Perquè, si no, de qui aprenem? I qui dirigeix els ritus d'inniciació i demés?

(Perdó per tantes preguntes...!)
Tornar a dalt Ir abajo
Azrael
Admin
Azrael


Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 20/11/2008
Edad : 35

Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitimeDg Jun 21, 2009 6:27 pm

Wimara estic més que encantat de que llegeixis i comentis lol!

Doncs jo no conec cap wicca, realment ni de primer ni segon i encara meñs de tercer grau. La veritat fa molt que no els busco.

Suposo que des de la web de la antiga religion en podries trovar algun, pel que vaig parlar amb nathair, que esta a tot arreu jajajaj, tenen com un aquelarre de "iniciats", no vam concretar el tema.
Tornar a dalt Ir abajo
https://wiccacat.forocatalan.com
Protvs
Nouvingut
Nouvingut
Protvs


Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 11/08/2009
Edad : 37

Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitimeDt Ago 11, 2009 1:35 am

Hola companys! Potser us pot ser útil aquesta informació, jo conec un home que fa molts anys que practica wicca, viu a Arenys de Munt i en tinc el seu telèfon. Crec que podria ser el wiccan de 1, 2 o 3er grau que busqueu (no tinc ni idea com va això dels graus). Si us interessa us passo el contacte per missatge privat.

Salut!
Tornar a dalt Ir abajo
caldeo
Iniciat
Iniciat
caldeo


Nombre de missatges : 58
Fecha de inscripción : 14/08/2009
Edad : 38
Ubicació : SEGUR DE CALAFELL

Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitimeDj Ago 20, 2009 1:50 am

Hola a tots!!! jo estaria encantat de formar part d'aquest aquelarre per als nou-vinguts. Pel que fa a buscar algún wicca del nivell tres...es que això es molt relatiu... perquè hi ha wiccans solitaris que mai estan amb contacte amb ningú en aquest tema i tot i així, son molt poderosos...per aquest motiu potser no fa falta trobar a ningú. Si dintre d'aquest aquelarre es pacta un ritual general i s'escull a algú per representar els papers de sacerdots... jo personalment crec que ja estaria bé. Potser la primera vegada no surt com esperem, però en part, la cosa consisteix en anar superant-nos cada dia i trobar la nostra forma de fer...
Si voleu informació sobre els tres nivells que hi ha, podeu llegir " El Libro completo de la Brujeria de Buckland escrit per Raimond Buckland.
Es suposa que un cop adquirits tots els coneixements que conté el llibre, ja ets un Wicca de nivell 3.

Una abraçada!!!!


Caldeo, Fill de la Luna
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els primers anys (Del naixement a la iniciació)   Els primers anys (Del naixement a la iniciació) Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Els primers anys (Del naixement a la iniciació)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Wicca Catalunya :: General :: Filosofia-
Canviar a: